Var flyget försenat, inställt eller överbokat?

Och blev du minst tre timmar försenad?

- Då har du rätt till ersättning!

Vår service

Vi försvarar din rätt till ersättning

Hos Flygforsening.se har vi rätt kunskap och kompetens för att hantera dina ersättningskrav.

Det är ofta tidskrävande och besvärligt att på egen hand uppnå ersättning från flygbolaget. Samtidigt upplever många flygpassagerare att flygbolaget avvisar deras ersättningskrav med förklaringen att det handlar om en extraordinär omständighet. Och vad gör man i så fall?

Flygforsening.se kan hjälpa dig med presentationen av ditt ersättningskrav. Vi erbjuder:

Stor erfarenhet när det kommer till hanteringen av ersättningskrav i Skandinavien
Vi har funnits sedan 2012 och är det största företaget i Skandinavien när det kommer till att hjälpa människor att söka kompensation för försenade och inställda flyg. Vi vet allt om flygbolagens handläggning av ersättningskrav och hur man bäst kan få hjälp med att kräva ersättning.

Unik kunskap om branschen
Vi har tillgång till information om försenade flyg, väderförhållanden, strejker, etc. Därför kan vi kontrollera om ditt flygbolags förklaring till förseningen stämmer överens med verkligheten, eller om det finns skäl att ta fallet vidare till domstol.

En mycket hög utbetalningsprocent
Eftersom vi varken godtar standardförklaringar från bolagets sida eller tvekar att ta ditt fall till domstol kan vi garanterat se till att du får den kompensation du har rätt till. Vi ger inte upp förrän du har fått din rättmätiga kompensation.

Ta reda på om din flygförsening ger dig rätt till ersättning här



Hur du får hjälp med att få ersättning

Flygforsening.se kan hjälpa dig att kräva ersättning för förseningar som är upp till två månader gamla. Om du själv har kontaktat flygbolaget inom två månader efter förseningen, kan vi också ta över ärendet, även om det nu gått över två månader.

När vi tar över behandlingen av ditt ersättningskrav mot flygbolaget tar vi över all korrespondens med flygbolag, trafikmyndigheder och advokater. Vi kommer att hålla dig regelbundet informerad om ditt ärende och vårt arbete. Ditt ärende är därför i trygga händer och du kommer inte att behöva oroa dig för om och hur processen utvecklas.

Om flygbolaget felaktigt avslår ditt krav kommer vi att ta ärendet vidare till Allmänna reklamationsnämnden först, och därefter till domstol. Här tar våra duktiga jurister över. Oavsett vilken fas ditt ärende befinner sig i är vi måna om att meddela dig så snart vi har erhållit din ersättning.

Vi tar bara betalt om vi lyckas få igenom ditt krav på ersättning. Därför finns det ingen risk med att låta oss hantera ditt krav.

Anmäl ett försenat eller inställt flyg här



Vad kostar det?

När du anmäler ditt krav hos Flygforsening.se tar vi endast betalning när vi uppnår din ersättning. Det är därför gratis om vi inte kan hjälpa dig.

När vi har vunnit ditt ärende gör vi ett betalningsavdrag på 25% av ersättningsbeloppet. Betalningen täcker vårt arbete samt kostnaderna för jurister och rättegångsavgifter.

Beloppet är fast och inga extra avgifter tillkommer. Vi tar ingen extra betalning för stämningsansökan eller eventuella banköverföringar. Vi beräknar inte heller någon ersättningsavgift för de extra kostnader som kan ha uppstått i samband med din försening. Här får du hela beloppet utbetalt.

Du kommer därför att betala max. 25% + moms av ersättningssumman, om vi vinner ärendet.

Du kan läsa mer om våra rättegångskostnader här